Voordelen van een professionele bedrijfsfilm

Het laten maken van een professionele bedrijfsfilm heeft verschillende voordelen voor je merk:



Je positioneert je bedrijf professioneel: Een goed geproduceerde video toont aan dat je je bedrijf serieus neemt en geeft een sterke indruk van de kwaliteit die je levert.

Snelle communicatie van je verhaal: Een bedrijfsfilm stelt je in staat om je boodschap snel en helder over te brengen, zodat je doelgroep je binnen enkele seconden begrijpt.

Snellere conversie: Video's zorgen ervoor dat klanten sneller overgaan tot aankoop, omdat visuele content beter blijft hangen en meer vertrouwen wekt.

Verbeterde bereikbaarheid: Met een bedrijfsvideo communiceer je effectiever, omdat je meerdere zintuigen aanspreekt en op verschillende kanalen je doelgroep bereikt.

Een professionele bedrijfsfilm laten maken betekent meer dan alleen mooie beelden schieten. De video moet zowel visueel aantrekkelijk zijn als inhoudelijk sterk. Hier zijn enkele aspecten die een bedrijfsfilm echt professioneel maken:

  • Opnames door een ervaren videograaf: Een professionele videograaf weet hoe je de kern van je bedrijf visueel kunt vertalen naar beelden die resoneren met je doelgroep. Zorg dat deze persoon zelf ook kritisch is en het belangrijk vind om jullie vooraf goed te begrijpen. Deze persoon weet ook welke kleding goed werkt, hoe de bedrijfsfilm het mooiste aansluit bij jullie branding en weet de sfeer van jullie bedrijf te vertalen. Als hier een disbalans in zit is de video mogelijk niet representatief 

  • Inzicht in de stijl van de videograaf: Het is belangrijk dat je een videograaf zoekt waarvan je de stijl mooi vind en die consistent overbrengt in de video. Dit zorgt dat je weet wat je kan verwachten en deze persoon ook de vrijheid kan geven om het mooiste te maken. 

  • Inhoudelijk sterke boodschap: Een mooie video zonder sterke inhoud levert weinig op. Het is daarom cruciaal dat de videograaf niet alleen visueel, maar ook strategisch met je meedenkt en marketinginzicht heeft om de boodschap duidelijk te maken. Een goede videomarketingstrategie is dus cruciaal.

Wat maakt een bedrijfsfilm professioneel?

Meer dan één video: videomarketing als strategie

Veel bedrijven denken dat één professionele bedrijfsfilm voldoende is om hun doelen te bereiken. Maar in de huidige digitale wereld is dit vaak niet de meest effectieve manier om video in te zetten. Één video kan snel zijn piek bereiken, vooral wanneer je die slechts op één moment deelt. Door slechts één keer te posten, mis je mogelijk een groot deel van je publiek, aangezien niet iedereen de video op hetzelfde moment ziet.

Daarom is het beter om videomarketing strategisch in te zetten. In plaats van te vertrouwen op één bedrijfsfilm, kun je een reeks video's laten maken die regelmatig worden gedeeld. Zo blijf je relevant en zichtbaar, en zorg je ervoor dat je boodschap herhaaldelijk onder de aandacht komt. Dit maakt je merk herkenbaarder en houdt je top of mind bij je doelgroep.

Bovendien hebben mensen tegenwoordig een korte aandachtsspanne. Het is daarom niet altijd effectief om een lange video te maken die uitsluitend over je bedrijf gaat. Het is vaak interessanter om te focussen op hoe je bedrijf aansluit bij de behoeften van je klanten, in plaats van alleen maar over jezelf te praten.

Neem niet één bedrijfsfilm op, maar maak meerdere professionele bedrijfsvideo’s middels pakkende short form content

In het videoformat Leading Stories zet ik bedrijven en ondernemers op de kaart en hebben ze in 4 uur een half jaar aan hoge kwaliteit short form videocontent voor Reels, LinkedIn & website. Hierbij focussen we op jullie boodschap sterk neerzetten zodat je on top of mind wordt bij de juiste doelgroep. Dit alles doen we in een interview format zodat het natuurlijk en authentiek blijft, maar door mijn strategische blik stuur ik het gesprek zo dat alles aan bod komt. Zo heb je maar liefst een half jaar aan hoge kwaliteit video’s. Efficiënt en effectief.

Wat levert Leading Stories, het short form video content format, je op?

Je kunt veel beter jouw boodschap overbrengen omdat je telkens op de feed verschijnt met die boodschap gedurende lange periode. Dit heeft vaak veel meer effect dan eenmalig een mooie video.

Short form video levert je bereik op: De top tien klanten ging van 6400 views naar 22.000 views gemiddeld. 

Short form video brengt je boodschap onder de aandacht bij de juiste doelgroep: We vertellen middels onze strategische voorbereiding jullie boodschap zo dat hij de juiste doelgroep aanspreekt zodat je veel scherper gaat communiceren. 

Ideaal voor het werven van personeel: omdat je het bedrijf op een authentieke manier in beeld brengt is het voor personeel ook makkelijker om af te tasten of zij een connectie voelen met het bedrijf en kun je ze doorlopen al enthousiast maken over jullie visie en missie.

Het scheelt je bakken met tijd: Het kost je 2 uur voorbereiding en 4 uur om op te nemen en verder heb je er geen omkijken meer naar, ik doe de rest. Van voorbereiding tot eindproduct. Geen gedoe met opnemen, een setting vinden, editen en ondertitelen van video's die het toch 'net niet' zijn.

Meer weten?