Hi,  Ik ben Eline.

Ik vertaal waarde en expertise naar authentieke en waardevolle video’s - waardoor bedrijven opvallen zonder te hoeven overschreeuwen.

meer over mij

Of kijk hier:

Bij videomarketing denken we al snel aan een bedrijfsvideo laten maken, maar is dat wel de juiste keuze voor het bedrijf? In deze blog deel ik wanneer het wél of juist niet interessant is om in een bedrijfsfilm te investeren.

De nadelen van een bedrijfsfilm

Vaak zijn bedrijfsfilms heel erg mooi om te hebben, maar is het niet altijd interessant. Waarom? Een aantal nadelen van bedrijfsfilms laten maken, zijn: 

- Een bedrijfsfilm kun je vaak maar 1 keer delen: Je moet dus maar hopen dat iedereen die video online ziet op het moment dat jij de bedrijfsfilm plaatst op social media. Het is dan dus lastig om on top of mind te zijn bij je doelgroep. 
- Een bedrijfsfilm laten maken kost vaak veel tijd en geld: Er zit veel tijd in de voorbereiding en nabewerking en vervolgens kan je hem maar op 1 moment delen. Hierdoor kan het soms voelen als ‘zonde van de tijd’ in wat een bedrijfsfilm jullie oplevert. 
- Mensen hebben weinig aandacht: de kans is klein dat ze een video van 2 minuten die over jullie bedrijf gaat helemaal afkijken. Het is in deze tijdgeest daarom ook vaak interessanter om customer focused te werken en videomarketing in te zetten die relevant en pakkend is voor de kijker. Dit kun je doen door waarde te delen, zoals we in het format Leading Stories doen.

De kosten van een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm kost al gauw bij een kleine productie tussen de 2000-3000 euro. Voor een grote productie kan dit oplopen tot 10.000 euro voor 1 video.  Dit komt door alle tijd en werk die er zit in de voorbereiding en nabewerking. Dit kan slimmer, sneller en goedkoper vond ik.

Daarom ben ik mij gaan focussen op video's waarbij je in korte tijd (2 uur voorbereiding en 4 uur opnametijd) 26 short form video's opneemt. Een win-win op alle vlakken dus. 

Ook met terugkerende videocontent aan de slag?

Zoals eerder genoemd is het maken van een bedrijfsfilm ook tijdsintensiever dan Leading Stories .Daarom heb ik bij mijn format ook op dit vlak het werk uit handen genomen. Naast de voorbereiding film ik alles in 4 uur en heb je binnen een maand na de draaidag een half jaar aan hoge kwaliteit videocontent gebaseerd op een sterke videostrategie.

LEading stories
Wanneer is een bedrijfsfilm laten opnemen interessant voor jullie bedrijf?
- Als klanten met name bij jullie terecht komen via Google of de website. Het is dan erg handig om in een korte video te laten zien waar je voor staat.
- Een bedrijfsfilm kan ook interessant zijn als je op veel beurzen of events komt waarin je in korte tijd wil laten zien wat jullie doen. 
- Een bedrijfsfilm kan ook interessant zijn voor het aantrekken van nieuw talent en fungeren als wervingsvideo.

Als je merk echt in beeld moet worden gebracht met sfeerbeelden is het vaak een goede zet om een bedrijfsfilm op te nemen.

De voordelen van een bedrijfsfilm

Wanneer is een bedrijfsvideo laten maken de moeite waard?

Ga bij jezelf na; wat is je doel? Het allerbelangrijkste is dat je nagaat wat je doel is met videomarketing. Heb je dus veel website bezoekers, sta je op beurzen of is het in jullie branche fijn om 1 écht goede video te hebben en gaat het je niet zozeer om bereik en ontzorging? Dan is een bedrijfsfilm een slimme investering. 

Wil je naamsbekendheid, on top of mind zijn en ontzorgt worden in je marketingplan, dan raad ik je aan om meerdere kortere inhoudelijke short form video’s te laten maken. Hierbij vertel je jullie boodschap verdeeld over meerdere video’s waardoor je:

Veel langer met de content vooruit kunt, vaak wel tot een half jaar. Dit scheelt veel tijd in je marketingplan met het bedenken van nieuwe content, want dit ligt al voor je klaar.

On top of mind wordt: Jullie boodschap wordt elke week een keer benoemd. Zo maak je gebruik van de kracht van herhaling, wordt je on top of mind bij je doelgroep en spreid je je kansen om zoveel mogelijk jullie boodschap onder de aandacht te brengen. 

Het vraagt intern veel minder tijd en voorbereiding dan een bedrijfsfilm om alles en iedereen op touw te zetten. Sfeerbeeld en catchy edits zijn namelijk lang niet altijd nodig om de aandacht te pakken en de boodschap over te brengen, het kan juist ook afleiden. Het scheelt dus een hoop tijd en energie als dit niet hoeft. 




Mijn visie

Ik help thought leaders en bedrijven hun unieke verhaal zichtbaar maken – authentiek, doeltreffend en duurzaam. Door hun expertise en visie te vertalen naar impactvolle videocontent, zorg ik dat ze opvallen zonder trucjes of grootspraak. Mijn missie is om verbinding weer de kern van marketing te maken, zodat jouw verhaal niet alleen gehoord, maar ook gevoeld wordt.

ontdek meer